Croatian Makers
Timovi naše škole osvojili su 1. mjesto regije Zagreb 1 u mlađoj dobnoj skupini, 5. mjesto regije Zagreb 1 u starijoj dobnoj skupini i 4. mjesto u Superfinalu u mlađoj dobnoj skupini.
Croatian Makers liga, natjecanje iz robotike i programiranja za djecu osnovnoškolske dobi, se u ovoj školskoj godini održala u 4 kola natjecanja, a za najbolje je organizirano Supefinale koje se 24.5.2023. u online obliku. Kao pobjednici regije Zagreb 1 sudjelovali smo u Superfinalu u mlađoj dobnoj skupini i osvojili odlično 4. mjesto. U timu za Superfinale sudjelovali su: Bartol Makar (4.a), Lana Sapor (4.b), Tomas Kukec (3.a) i Franka Debić (3.b).
U 1. kolu iz naše škole sudjelovalo je 17 učenika, 16 u mlađoj i jedna učenica u starijoj dobnoj skupini. Starija dobna skupina je od 6. do 8. razreda ali mogu sudjelovati i mlađi učenici koji uspiju riješiti zadatak za starije. Tema za ovu školsku godinu je morski svijet. U ovom kolu sudionici su programirali robota da plovi prema lokaciji s koje će napraviti zaron u morsku dubinu. Kako bi to uspješno napravio, robot plovi između stijena te uočava prepreke (svjetionik i obližnje otoke). Ovaj zadatak je nastavak na zadatak iz pretkola u kojemu je robot stigao na plažu i krenuo na isplovljavanje i istraživanje morskog svijeta. Kako bi uspješno riješili zadatak, sudionici su trebali isprogramirati robota da samostalno prati liniju, koristi RGB diode, reproducira melodiju, samostalno vozi koristeći svoje motore te pronalazi liniju. Više o 1. kolu proočitajte ovdje.
U 2. kolu iz naše škole sudjelovalo je 15 učenika, 14 u mlađoj i jedna učenica u starijoj dobnoj skupini. U prvom kolu robot je isplovio na pučinu, a u ovom kolu traži pogodno mjesto za zaron. Putem nailazi na različite brodove i jedrenjake koje treba zaobići te traži dupine s kojima će napraviti zaron. Kako bi uspješno riješili zadatak, sudionici su trebali isprogramirati robota da samostalno prati liniju, koristi RGB diode, reproducira melodiju, samostalno vozi koristeći svoje motore te detektira prepreke ultrazvučnim senzorom. Više o 2. kolu pročitajte ovdje.
3. kolo je bilo timsko, fizičko kolo, za razliku od prva dva koja su bila online. Za razliku od prva dva kola zadaci su se rješavati uz pomoć HuskyLens kamere za umjetnu inteligenciju. U našoj regiji, Zagreb 1, ovo kolo je održano u OŠ August Cesarec. Mogli smo poslati maksimalno po 1 tim od najviše 4 učenika u svakoj dobnoj skupini. Timovi su bili:
Mlađa dobna skupina (1. - 5. razred):
Starija dobna skupina (6. - 8. razred):
U prvom kolu robot je isplovio na pučinu, u drugom je tražio pogodno mjesto za zaron, a u ovom robot pliva s različitim morskim životinjama te roni sve do morskog dna gdje pronalazi kartu s blagom. Kako bi uspješno riješili zadatak, sudionici su trebali isprogramirati robota da samostalno prati liniju, koristi RGB diode, reproducira melodiju, detektira prepreke ultrazvučnim senzorom i prepozna oznake koriteći kameru za umjetnu inteligenciju. Više o 3. kolu pročitajte ovdje.
Timovi u istom sastavu natjecali su se i u 4. kolu, koje je bilo također timsko ali online.
U prvom kolu robot je isplovio na pučinu, u drugom je tražio pogodno mjesto za zaron, trećem pliva s različitim morskim životinjama te roni sve do morskog dna gdje pronalazi kartu s blagom, a u četvrtom traži i pronalazi blago. Na svom putu, susreće se s nekoliko izazova i nailazi na gusare koji su isto u potrazi za blagom. Za uspješno ispunjavanje ovog zadatka, natjecatelji su trebali programirati robota da samostalno vozi, prati liniju, koristi RGB diode, izbjegava prepreke koristeći ultrazvučni senzor, prepoznaje lica koristeći kameru za umjetnu inteligenciju te na kraju ispisuje tekst na ekranu kamere. Sudionici su koristili HuskyLens kameru koja se bazira na tehnologiji umjetne inteligencije te su u ovom zadatku koristili funkciju prepoznavanja lica. Kameru su prije rješavanja zadatka naučili da prepoznaje lice gusara te programirali robot da se na ekranu kamere ispiše tekst nakon prepoznavanja lica. Više o 4. kolu pročitajte ovdje.
U Superfinale prolaze pobjednici pojedinih regija. Natjecali smo se samo u mlađoj dobnoj skupini.
U ovom kolu karta je robota odvela, kroz nevrijeme i gusare, do velikog, zelenog otoka na kojem žive papige, majmuni i zmije te su natjecatelji na Superfinalu trebali isprogramirati da robot uspješno istraži otok u potrazi za skrivenim blagom. Za uspješno ispunjavanje ovog zadatka, natjecatelji su trebali programirati da robot samostalno vozi, prati liniju, koristi RGB diode, izbjegava prepreke koristeći ultrazvučni senzor, prepoznaje oznake koristeći kameru za umjetnu inteligenciju te na kraju ispisuje tekst na ekranu kamere. Natjecanje se provelo online, preko Zoom platforme. Više o Superfinalu pročitajte ovdje.
24.05.2023.
Croatian Makers liga 2022-2023 1.kolo - Pojedinačni rezultati
Croatian Makers liga 2022-2023 1.kolo - Ekipni rezultati
Croatian Makers liga 2022-2023 2.kolo - Pojedinačni rezultati
Croatian Makers liga 2022-2023 2.kolo - Ekipni rezultati
Croatian Makers liga 2022-2023 3.kolo - Ekipni rezultati
Croatian Makers liga 2022-2023 4.kolo - Ekipni rezultati
Croatian Makers liga 2022-2023 Konačni rezultati
Croatian Makers liga 2022-2023 Superfinale